Wycieczka na Dolny Śląsk

Dodano: 21 czerwca 2023 / Autor: Szkoła Podstawowa w Dłużynie

W dniach 15-16 czerwca uczniowie kl. V, VI i VIII wzięli udział w wycieczce na Dolny Śląsk. Pierwszego dnia  wdrapaliśmy się na SKY WALK, by podziwiać niesamowite, górskie widoki. Po spacerze w  chmurach wielu z nas szybko znalazło się z powrotem na dole, korzystając ze zjazdu specjalną rynną. Kolejnym etapem naszej wycieczki  była MAGICZNA PŁAWNA, gdzie zwiedziliśmy arkę Noego, wysłuchaliśmy śląskich legend oraz wzięliśmy udział w warsztatach litograficznych i aktorskich.  Następnie wyruszyliśmy do Lwówka Śląskiego. Tam zobaczyliśmy średniowieczny ratusz z lochem głodowym i salą tortur. Odwiedziliśmy również piękną salę ślubów, w której znajduje się witraż przedstawiający wodzącą wzrokiem za każdym kawalerem pannę młodą. Obejrzeliśmy również wystawę multimedialną pn. „Bogactwo przyrodnicze i geologiczne Ziemi Lwóweckiej” z nowoczesną ekspozycją minerałów oraz interaktywnymi ekranami ze zdjęciami, mapami i opisami oraz możliwością wysłuchania odgłosów poszczególnych gatunków zwierząt. Pierwszy dzień wycieczki zakończyło spotkanie z harcerzami 1 Lwóweckiego Szczepu Harcerskiego "Topazowy Kamień", którzy opowiedzieli nam o swoich działaniach oraz pokazali świetne zabawy integracyjny.

Drugi dzień rozpoczęliśmy od wizyty w mieście złota – Złotoryi. Tam zwiedziliśmy Muzeum Złota oraz sztolnię – co ciekawe – wkopana niegdyś i obsługiwaną przez dzieci. Następnie udaliśmy się na zamek Grodziec, by poznać życie średniowiecznej fortecy. Drogę powrotną – oczywiście – uatrakcyjnił nam posiłek w McDonald’s.

Było wesoło, miło, radośnie. Planujemy już przyszłoroczny wyjazd …