Dwudniowa wycieczka do Warszawy

Dodano: 24 maja 2022 / Autor: Szkoła Podstawowa w Dłużynie

W dniu 10.05.2022r. uczniowie klas V, VII i VIII wraz z opiekunkami panią Jaraczewską i panią Krakowiak udali się na dwudniową wycieczkę do Warszawy. W podróż wyruszyliśmy bardzo wcześnie, bo już o godzinie 5.00. Około 11.00 dotarliśmy do stolicy. Po przyjeździe od razu rozpoczęliśmy zwiedzanie miasta z przewodnikiem. W pięknej wiosennej aurze przespacerowaliśmy się Traktem Królewskim, przy którym zobaczyliśmy: Plac Zamkowy, Zamek Królewski, Pałac Prezydencki, Uniwersytet Warszawski, Kościół Świętego Krzyża, Grób Nieznanego Żołnierza oraz Łazienki Królewskie. Udało nam się też wjechać na taras widokowy Pałacu Kultury i Nauki, który znajduje się na 30 piętrze. Widok na panoramę miasta był niesamowity! Po całym dniu zwiedzania pojechaliśmy do hotelu, gdzie zjedliśmy obiadokolację, a następnie miło spędziliśmy czas w swoich pokojach rozmawiając i grając w gry planszowe. Drugiego dnia po zjedzeniu śniadania pojechaliśmy na Stadion Narodowy. Zrobił on na nas ogromne wrażenie! Następnie zwiedziliśmy Muzeum X Pawilonu Cytadeli Warszawskiej, gdzie zobaczyliśmy sale więzienne, w których przebywali m. in. Józef Piłsudski czy Roman Dmowski. Na koniec naszego pobytu w Warszawie obejrzeliśmy spektakl w planetarium Centrum Nauki Kopernik. Oglądanie projekcji - dotyczącej zmian klimatycznych - na półkulistym ekranie bardzo nas zaciekawiło. Centrum Nauki Kopernik było ostatnim punktem w naszym planie zwiedzania Warszawy. Zmęczeni, ale zadowoleni wyruszyliśmy w drogę powrotną do Dłużyny. W autokarze panie opiekunki przeprowadziły konkurs na temat tego co zapamiętaliśmy z wycieczki. Kwiz wywołał w nas dużo pozytywnych emocji. Do końca naszej drogi powrotnej w autobusie panowała miła, wesoła atmosfera. Około godziny 23.00 dotarliśmy do Dłużyny, gdzie czekali już na nas rodzice. Ta wycieczka była dla nas wydarzeniem, które długo będziemy wspominać z uśmiechem na twarzy. Zobaczyliśmy wiele niezwykłych miejsc i miło spędziliśmy razem czas.